مـــنـــتـــدى خـــاطـــر الــإســـلامـــي
مـــنـــتـــدى خـــاطـــر الــإســـلامـــي
ترحب بك أجمل الترحيب
و تتمنى لك وقتا سعيدا
مليئا بالحب كما يحبه الله و يرضاه
فأهلا بك في هذا المنتدى المبارك إن شاء الله
و نرجو أن تفيد و تستفيد منا
لك منا أجمل المنى و أزكى التحيات
مـــنـــتـــدى خـــاطـــر الــإســـلامـــي
مـــنـــتـــدى خـــاطـــر الــإســـلامـــي
ترحب بك أجمل الترحيب
و تتمنى لك وقتا سعيدا
مليئا بالحب كما يحبه الله و يرضاه
فأهلا بك في هذا المنتدى المبارك إن شاء الله
و نرجو أن تفيد و تستفيد منا
لك منا أجمل المنى و أزكى التحيات
مـــنـــتـــدى خـــاطـــر الــإســـلامـــي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


 
البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
مواقيت الصلاة
أوقات الصلاة لأكثر من 6 ملايين مدينة في أنحاء العالم
الدولة:  
اليومية

الساعة
 


عدد الزوار
hit tracking
keep them in your mind Flags_1
المواضيع الأخيرة
» الحكمة رقم-235(الإثنين23-5-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء مايو 24, 2016 10:47 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

» الحكمة رقم-234(الإثنين16-5-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء مايو 17, 2016 10:04 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

» الحكمة رقم-233(الإثنين9-5-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء مايو 10, 2016 10:40 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

» الحكمة رقم-232(الإثنين25-4-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء أبريل 26, 2016 10:26 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

» الحكمة رقم-231(الإثنين18-4-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء أبريل 19, 2016 9:35 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

» الحكمة رقم-230(الإثنين11-4-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء أبريل 12, 2016 9:38 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

» الحكمة رقم-229(الإثنين4-4-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء أبريل 05, 2016 10:00 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

»  الحكمة رقم-228(الإثنين28-3-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء مارس 29, 2016 9:32 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

» الحكمة رقم-227(الإثنين21-3-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء مارس 22, 2016 9:42 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

»  الحكمة رقم-226(الإثنين14-3-2016)
keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء مارس 15, 2016 9:45 am من طرف الشيخ حيدر رمضان

دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر

 

 keep them in your mind

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
مسلمة لربها
Admin
Admin
مسلمة لربها


عدد المساهمات : 437
تاريخ التسجيل : 18/07/2011
الموقع : www.sultan.org/a

keep them in your mind Empty
مُساهمةموضوع: keep them in your mind   keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء أغسطس 02, 2011 9:35 am











عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : حجبت النار بالشهوات وحجبت الجنة بالمكاره

صحيح البخاري - كتاب الرقاق - باب حجبت النار بالشهوات - حديث رقم 6122

------------------------
Al-A'raj related from Abu Hurayra that the Messenger of Allah, may Allah
bless him and grant him peace, said, "The Fire is veiled by appetites
and the Heaven is veiled by disliked things."

Bukhari, Chapter 84. Book of Riqaq (Hadiths which produce mercy in the heart), XXVIII. The Fire is veiled by appetites, 6122.






عن أبي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : إن الله قال من عادى
لي وليا فقد آذنته بالحرب وما تقرب إلي عبدي بشيء أحب إلي مما افترضت عليه
وما يزال عبدي يتقرب إلي بالنوافل حتى أحبه فإذا أحببته كنت سمعه الذي
يسمع به وبصره الذي يبصر به ويده التي يبطش بها ورجله التي يمشي بها وإن
سألني لأعطينه ولئن استعاذني لأعيذنه وما ترددت عن شيء أنا فاعله ترددي عن
نفس المؤمن يكره الموت وأنا أكره مساءته


صحيح البخاري - كتاب الرقاق - باب التواضع - حديث رقم 6137

------------------------


'Ata' related that Abu Hurayra said that the Messenger of Allah, may
Allah bless him and grant him peace, said, "Allah said: 'I have declared
war on anyone who shows enmity to a friend of Mine. My slave does not
draw near to Me with anything I love more than what I have made
obligatory on him. And my slave continues to draw near to Me with
supererogatory actions until I love him. When I love him, I become his
hearing with which he hears, his seeing with which he sees, his hand
with which he strikes, and his foot with which he walks. If he were to
ask Me for something, I would give it to him. If he were to ask Me for
refuge, I would give him refuge. I do not hesitate in anything I do as I
hesitate to take the soul of the believer who dislikes death and I
disliked to annoy him.'"



Bukhari, Chapter 84. Book of Riqaq (Hadiths which produce mercy in the heart), XXXVIII. Humility, 6137.








عن أنس رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : العبد إذا وضع في
قبره وتولي وذهب أصحابه حتى إنه ليسمع قرع نعالهم أتاه ملكان فأقعداه
فيقولان له ما كنت تقول في هذا الرجل محمد صلى الله عليه وسلم فيقول أشهد
أنه عبد الله ورسوله فيقال انظر إلى مقعدك من النار أبدلك الله به مقعدا من
الجنة قال النبي صلى الله عليه وسلم فيراهما جميعا وأما الكافر أو
المنافق فيقول لا أدري كنت أقول ما يقول الناس فيقال لا دريت ولا تليت ثم
يضرب بمطرقة من حديد ضربة بين أذنيه فيصيح صيحة يسمعها من يليه إلا
الثقلين


صحيح البخاري - كتاب الجنائز - باب الميت يسمع خفق النعال - حديث رقم 1273

-------------------------------

It is related from Anas that the Prophet, may Allah bless him and grant
him peace, said, "When someone is placed in his grave, and his
companions turn and go, and he can hear the tread of their sandals, two
angels come to him and make him sit up and say to him, 'What do you say
about this man, Muhammad, may Allah bless him and grant him peace?' He
will say, 'I testify that he is the slave of Allah and His Messenger.'
It will be said, 'Look at your place in the Fire. Allah has given you,
in exchange for it, a place in the Garden.'" The Prophet, may Allah
bless him and grant him peace, said, "He will see both places. The
unbeliever or the hypocrite will say, 'I do not know. I used to say what
everyone else said.' He will be told, 'You neither understood nor
followed the guidance.' Then he will be hit between the ears with an
iron hammer and will cry out with a cry which is heard by everything
near him except men and jinn."


Bukhari, Chapter 28. The Book of Funerals, LXVI: A dead person hearing the tread of sandals, 1273.







‏عن أنس بن مالك ‏ ‏رضي الله عنه ‏ ‏قال ‏: ‏ ‏ ‏

سمعت رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏يقول قال الله تبارك وتعالى ‏ ‏يا
ابن ‏ ‏آدم ‏ ‏إنك ما دعوتني ورجوتني غفرت لك على ما كان فيك ولا أبالي
يا ابن ‏ ‏آدم ‏ ‏لو بلغت ذنوبك ‏ ‏ عنان ‏ ‏ السماء ثم استغفرتني غفرت لك
ولا أبالي يا ابن ‏ ‏آدم ‏ ‏إنك لو أتيتني ‏ ‏بقراب ‏ ‏الأرض خطايا ثم
لقيتني لا تشرك بي شيئا لأتيتك ‏ ‏بقرابها ‏ ‏مغفرة

سنن الترمذي الدعوات عن رسول الله, 3463

--------------

The Authority Of Anas may Allah be pleased with him, reported:


heard the Messenger of Allah (peace be upon him) say : "Allah the
Almighty said : O son of Adam, so long as you call upon Me and ask of
Me, I shall forgive you for what you have done, and I shall not mind. O
son of Adam, were your sins to reach the clouds of the sky and were you
then to ask forgiveness of Me, I would forgive you. O son of Adam,
were you to come to Me with sins nearly as great as the earth and were
you then to face Me, ascribing no partner to Me, I would bring you
forgiveness nearly as great at it."


Reporters.

It was related by at-Tirmidhi (also by
Ahmad ibn Hanbal) Hadith Qudsi 34






عن عبد الرحمن بن أبي بكرة عن أبيه رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى
الله عليه وسلم : ألا أنبئكم بأكبر الكبائر قلنا بلى يا رسول الله قال
الإشراك بالله وعقوق الوالدين وكان متكئا فجلس فقال ألا وقول الزور وشهادة
الزور ألا وقول الزور وشهادة الزور فما زال يقولها حتى قلت لا يسكت

صحيح البخاري ‎- كتاب الأدب ‎- باب عقوق الوالدين من الكبائر - حديث رقم 5631
------------------------

'Abdu'r-Rahman ibn Abi Bakr related from his father, Abu Bakra, that the
Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said,
"Shall I inform you of the greatest of wrong actions?" They said,
"Please do, Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him
peace!' He said, "Associating with Allah, disobedience to parents." He
had been reclining and now sat up and said, 'And false witness.' He
continued to repeat it until we said, 'I wish he would be quiet.'"




Bukhari, Chapter 81. The Book of Adab* (Good Manners), VI. Lack of dutifulness to parents is a major wrong action, 5631.





عن بن عباس رضي الله عنهما عن النبي صلى الله عليه وسلم فيما يروي عن ربه
عز وجل قال: قال إن الله كتب الحسنات والسيئات ثم بين ذلك فمن هم بحسنة فلم
يعملها كتبها الله له عنده حسنة كاملة فإن هو هم بها وعملها كتبها الله
له عنده عشر حسنات إلى سبعمائة ضعف إلى أضعاف كثيرة ومن هم بسيئة فلم
يعملها كتبها الله له عنده حسنة كاملة فإن هو هم بها فعملها كتبها الله له
سيئة واحدة

صحيح البخاري - كتاب الرقاق - باب من هم بحسنة أو بسيئة - حديث رقم 6126
-------------------------------------

Abu Raja' al-'Utaridi related from Ibn 'Abbas that the Prophet, may
Allah bless him and grant him peace, related from His Mighty and
Majestic Lord,


"Allah has written good deeds and evil deeds and then made that clear.
Whoever wants to do a good action and then does not do it, Allah writes
for him with Him one full good deed. If he intends it and does it,
Allah writes for him with Him from ten full deeds to 700 to many times
more. Whoever intends an evil deed and does not do it. Allah writes for
him a good deed with Him. If he intends it and does it then Allah
writes one evil action for Him."


Bukhari, Chapter 84. Book of Riqaq (Hadiths which produce mercy in the
heart), XXXI. The one who intended to do a good deed or evil deed, 6126



‏عن ‏ ‏عائشة ‏ ‏رضي الله عنها ‏ ‏أنها قالت ‏

‏سئل النبي ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏أي الأعمال أحب إلى الله قال ‏ ‏أدومها وإن قل وقال اكلفوا من الأعمال ما تطيقون

صحيح البخاري - كتاب الرقاق - باب القصد والمداومة على العمل - حديث رقم 6100
---------------------

Abu Salama related that 'A'isha said, "The Prophet, may Allah bless him
and grant him peace, was asked, "Which actions are the most beloved to
Allah?" He answered, "The most constant of them, even if they are
little." He said, "?Only burden yourselves with actions you are capable
of doing."


Bukhari, Chapter 84. Book of Riqaq (Hadiths which produce mercy in the
heart), XVIII. Moderation and being constant in action, 6100.




عن أبي هريرة رضي الله عنه : أن رجلا قال للنبي صلى الله عليه وسلم أوصني قال لا تغضب فردد مرارا قال لا تغضب

صحيح البخاري - كتاب الأدب - باب الحذر من الغضب لقول الله والذين يجتنبون - حديث رقم 5765

----------------------



Abu Salih related from Abu Hurayra that,

A man said to the Prophet, may Allah bless him and grant him peace,
"Advise me." He said, "Do not get angry" and repeated that several
times, saying, "Do not get angry."


Bukhari, Chapter 81. The Book of Good Manners,LXXVI. Warning against anger, 5765





عن أبي هريرة رضي الله عنه قال جاء رجل إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم
فقال : يا رسول الله من أحق الناس بحسن صحابتي قال أمك قال ثم من قال ثم
أمك قال ثم من قال ثم أمك قال ثم من قال ثم أبوك

صحيح البخاري - كتاب الأدب - باب من أحق الناس بحسن الصحبة - حديث رقم
5626
-------------------



Abu Zur'a related that Abu Hurayra said, "A man* came to the Messenger
of Allah, may Allah bless him and grant him peace, and asked, 'Messenger
of Allah, what person is the most entitled to the best of my company?'
He answered, 'Your mother.' He asked, 'Then whom?' He said, 'Your
mother.' He asked, 'Then whom?' He said, 'Your mother. He asked, 'Then
whom?' He said, 'Your father.'"



Bukhari, Chapter 81. The Book of Adab* (Good Manners), II. Who is the person most entitled to the best company?, 5626





أنس بن مالك رضي الله عنه قال كان النبي صلى الله عليه وسلم يقول : اللهم
إني أعوذ بك من العجز والكسل والجبن والهرم وأعوذ بك من فتنة المحيا
والممات وأعوذ بك من عذاب القبر


صحيح البخاري - كتاب الجهاد والسير - باب ما يتعوذ من الجبن

- حديث رقم 2668
------------------------


It is related that Anas ibn Malik was heard to say that the Prophet, may
Allah bless him and grant him peace, used to say, "O Allah, I seek
refuge with You from incapacity and laziness, cowardice and senility. I
seek refuge with You from the trial of life and death, and I seek
refuge with You from the punishment of the grave."

Bukhari, Chapter 61. Book of Jihad and Military Expeditions, XXV: Seeking refuge from cowardice, 2668.



عن أبي هريرة، عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه قال:

‏"‏ إن في الجمعة لساعة لا يوافقها مسلم يسأل الله فيها خيرا إلا أعطاه إياه ‏"‏ ‏.‏ قال وهي ساعة خفيفة

صحيح مسلم, كتاب الجمعة 2010



-------------------------------------


Abu Huraira reported Abu'l-Qasim (the kunya of the Holy Prophet) (may peace be upon him) as saying:


There is a period of time on Friday at which no Muslim would stand and
pray and beg Allah for what Is good but He would give it to him; and he
pointed with his hand that (this time) is short and narrow


Muslim Book 4, Number 1850








عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : لو يعلم الناس ما في
النداء والصف الأول ثم لم يجدوا إلا أن يستهموا عليه لاستهموا ولو يعلمون
ما في التهجير لاستبقوا إليه ولو يعلمون ما في العتمة والصبح لأتوهما ولو
حبوا

صحيح البخاري - كتاب الأذان - باب الاستهام في الأذان ويذكر أن أقواما اختلفوا - حديث رقم 590

----------------------

Narrated Abu Huraira:


Allah's Apostle said, "If the people knew the reward for pronouncing the
Adhan and for standing in the first row (in congregational prayers)
and found no other way to get that except by drawing lots they would
draw lots, and if they knew the reward of the Zuhr prayer (in the early
moments of its stated time) they would race for it (go early) and if
they knew the reward of 'Isha' and Fajr (morning) prayers in
congregation, they would come to offer them even if they had to crawl."


Bukhari, Volume 1, Book 11, Number 589





عن ‏ ‏أبي هريرة ‏ رضي الله عنه


أن رسول الله ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏قال ‏ ‏إذا مات الإنسان انقطع عنه
عمله إلا من ثلاثة إلا من صدقة جارية أو علم ينتفع به أو ولد صالح يدعو له



صحيح مسلم الوصية 3084


--------------------


Abu Huraira (Allah be pleased with him) reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying:


When a man dies, his acts come to an end, but three: recurring charity,
or knowledge (by which people) benefit, or a pious son [who prays for
him (for the deceased).]

Muslim Book 13, Number 4005





عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : من اتبع جنازة مسلم
إيمانا واحتسابا وكان معه حتى يصلي عليها ويفرغ من دفنها فإنه يرجع من
الأجر بقيراطين كل قيراط مثل أحد ومن صلى عليها ثم رجع قبل أن تدفن فإنه
يرجع بقيراط

صحيح البخاري - كتاب الإيمان - باب اتباع الجنائز من الإيمان - حديث رقم 47
-----------------------

It is related from Abu Hurayra that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said,

"Anyone who follows the funeral procession of a Muslim motivated by
belief and in expectation of the reward and stays with it until the
prayer has been said over him and his burial is over, comes back with
the reward of two qirats. Each qirat is the size of Uhud. And whoever
prays over him and leaves before he is buried, comes back with one
qirat."


Bukhari, Chapter 2. The Book of Belief (Iman), XXXIV: On following funerals being part of belief, 47























الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://khaterislam.yoo7.com
lovely angel
مشرفة
مشرفة



عدد المساهمات : 1936
تاريخ التسجيل : 24/07/2011
العمر : 35
الموقع : www.twitter.com/khaterwebsite

keep them in your mind Empty
مُساهمةموضوع: رد: keep them in your mind   keep them in your mind Icon_minitime1الثلاثاء أغسطس 02, 2011 11:42 pm

keep them in your mind 52
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.khaterislam.yoo7.com
مسلمة لربها
Admin
Admin
مسلمة لربها


عدد المساهمات : 437
تاريخ التسجيل : 18/07/2011
الموقع : www.sultan.org/a

keep them in your mind Empty
مُساهمةموضوع: رد: keep them in your mind   keep them in your mind Icon_minitime1الأربعاء أغسطس 03, 2011 12:10 am

im so glad for ur answer
thank u

keep them in your mind 444362523
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://khaterislam.yoo7.com
 
keep them in your mind
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مـــنـــتـــدى خـــاطـــر الــإســـلامـــي :: منتدى خاطر الاسلام :: Islamic Forum in English-
انتقل الى: